ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminy Lwówek
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-10-05 09:26:44 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

ZARZĄDZENIE NR 32
BURMISTRZA MIASTA I GMINY LWÓWEK
Z DNIA 17 GRUDNIA 2007 R.  
 
w sprawie: nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Lwówek.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) Burmistrz Miasta i Gminy Lwówek zarządza co następuje:
 
§ 1. Ustala się Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy Lwówek stanowiący załącznik do zarządzenia.
 
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
 
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 r.
 
§ 4. Z dniem wejścia w życie zarządzenia traci moc zarządzenie nr 25/2005 Burmistrza Miasta i Gminy Lwówek z 28 grudnia 2005 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Lwówek.
 
Załącznik do zarządzenia
nr 32 Burmistrza Miasta i Gminy Lwówek
z dnia 17 grudnia 2007 r.
w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego
 Urzędu Miasta i Gminy Lwówek
 

 
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIASTA I GMINY LWÓWEK

 

Rozdział 1
Przepisy ogólne
  
§ 1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy Lwówek, zwany dalej Regulaminem, określa:
1) zakres działania i zadania Urzędu Miasta i Gminy Lwówek, zwanego dalej Urzędem;
2) organizację Urzędu;
3) zasady funkcjonowania Urzędu;
4) zakres działania kierownictwa Urzędu, poszczególnych referatów oraz samodzielnych stanowisk pracy w Urzędzie.
 
§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Gminie - należy przez to rozumieć Miasto i Gminę Lwówek;
2) Radzie - należy przez to rozumieć Radę Miejską w Lwówku;
3) Burmistrzu, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego - należy przez to rozumieć odpowiednio: Burmistrza Miasta i Gminy Lwówek, Sekretarza Gminy Lwówek, Skarbnika Gminy Lwówek oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Lwówku.
 
§ 3. Podstawę prawną działania, sposób zarządzania oraz prowadzenia przez Urząd gospodarki finansowej określa Statut Urzędu nadany w drodze uchwały Rady.
 
§ 4. Siedzibą Urzędu jest budynek przy ul. Ratuszowej 2 w Lwówku.
 
§ 5. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
 
§ 6. 1. Urząd jest czynny w dniach roboczych w godzinach ustalonych przez Burmistrza.
2. Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w święta i dni wolne od pracy.
 
 
Rozdział 2
Zakres działania i zadania Urzędu
 
§ 7. 1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Burmistrza, Rady Miejskiej oraz gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych Gminy.
2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania zadań:
1) własnych Gminy;
2) zleconych przez organy administracji rządowej, określonych odrębnymi przepisami oraz wynikających z porozumień zawartych z tymi organami;
3) wynikających z innych ustaw szczególnych;
4) wynikających z porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego.
 
§ 8. 1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonywaniu ich zadań i kompetencji, a w szczególności:
1) wykonywanie, na podstawie udzielonych upoważnień, czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań Gminy;
2) administrowanie majątkiem Gminy;
3) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
4) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi, w tym zakresie przepisami prawa;
5) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności przez organy Gminy;
6) realizacja zadań wynikających z Uchwał Rady, Zarządzeń Burmistrza oraz innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa;
7) zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady i posiedzeń Komisji Rady oraz innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy;
8) realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy;
9) zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków Obywateli;
10) realizacja zadań w zakresie obronności kraju oraz obrony cywilnej na terenie Gminy, należących do kompetencji Burmistrza;
11) prowadzenie zbioru przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu.
2. Przy wykonywaniu swych zadań Urząd współpracuje z gminnymi jednostkami organizacyjnymi, zakładami budżetowymi i jednostkami pomocniczymi Gminy. Wykaz wyżej wymienionych jednostek znajduje się w Statucie Miasta i Gminy Lwówek.
 
 
Rozdział 3
Organizacja Urzędu
 
§ 9. 1. Strukturę organizacyjną Urzędu stanowią:
1) stanowiska kierownicze:
 a) Burmistrz - kierownik Urzędu,
 b) Sekretarz - kierownik Referatu organizacyjnego i spraw obywatelskich OiSO/MP,
 c) Skarbnik - kierownik Referatu finansowego Fn/K,
 d) Kierownik Referatu gospodarczego, pozyskiwanie funduszy, inwestycje gminne RG/;
2) referaty, w których wyróżnia się stanowiska pracy:
 a) Referat organizacyjny i spraw obywatelskich:
- Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Stanowisko pracy ds. ewidencji działalności gospodarczej USC DG,
- St. pracy ds. kadr, zdrowie, Z-ca kierownika USC OiSO/P,
- St. pracy ds. administracyjno-biurowych. Sekretariat OiSO/D,
- St. pracy ds. administracyjno-biurowych. Promocja gminy OiSO/N,
- St. pracy ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych OiSO/W,
- St. pracy ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej ładu i porządku publicznego OiSO/K,
- St. pracy ds. ochrony p. poż, dowozów i współpracy z samorządami OiSO/PZ,
- St. pracy ds. organizacyjnych oświaty OiSO/BK,
- Biuro Rady, st. pracy ds. samorządu OiSO/BR,
- Informatyk. Administrator strony internetowej Urzędu OiSO/IU,
- Kierowca,
- Pracownik gospodarczy (3 etaty),
 b) Referat finansowy:
- St. pracy ds. księgowości budżetowej Fn/E,
- St. pracy ds. płac Fn/M,  St. pracy ds. księgowości podatkowej Fn/KG,
- St. pracy ds. wymiaru podatków i opłat Fn/D,
- Punkt kasowy. Biuro obsługi interesanta Fn/,
- St. pracy ds. księgowości budżetowej oświaty Fn/U,
- St. pracy ds. płac szkół i przedszkoli Fn/Z,
- St. pracy ds. księgowo-kadrowych oświaty Fn/AS,
 c) Referat gospodarczy:
- St. pracy ds. zamówień publicznych RG/J,
- St. pracy ds. inwestycji RG/KP,
- St. pracy ds. rozwoju gospodarczego RG/JK,
- St. pracy ds. planowania przestrzennego. Ochrona środowiska RG/K,
- St. pracy ds. gospodarki nieruchomościami i rolnictwa RG/N;
3) samodzielne stanowiska pracy:
 a) Radca prawny RP,
 b) Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych GKRPA.
2. Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny (załącznik nr 1 do Regulaminu).
 
 
Rozdział 4
Zasady funkcjonowania Urzędu
 
§ 10. 1. Urząd działa w oparciu o następujące zasady:
1) praworządności;
2) służebności wobec społeczności lokalnej;
3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym;
4) jednoosobowego kierownictwa;
5) planowania pracy;
6) kontroli wewnętrznej;
7) podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, poszczególne referaty i samodzielne stanowiska pracy oraz wzajemnego współdziałania.
2. Szczegółowe zasady pracy w Urzędzie określa Regulamin Pracy Urzędu (załącznik nr 2 do Regulaminu).
 
§ 11. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie i w granicach prawa i zobowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
 
§ 12. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć Gminie i Państwu.
 
§ 13. 1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
2. Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
 
§ 14. 1. Jednoosobowe kierownictwo wyraża się w jednolitości poleceniodawstwa i służbowego podporządkowania, podziale czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
2. Urzędem kieruje Burmistrz przy pomocy Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Burmistrzem za realizację swoich zadań.
3. Kierownicy poszczególnych Referatów kierują i zarządzają nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań Referatów i ponoszą za to odpowiedzialność przed Burmistrzem.
4. Kierownicy poszczególnych Referatów Urzędu są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników, sprawują nad nimi nadzór, ustalają im szczegółowe zakresy czynności, odpowiedzialności i uprawnień oraz wskazują zastępstwa w czasie nieobecności pracownika.
5. Ustalenie zakresu czynności, odpowiedzialności i uprawnień, o których mowa w ustępie 4 następuje w drodze konsultacji z Sekretarzem i podlega zatwierdzeniu przez Burmistrza.
6. Samodzielne stanowiska pracy podlegają w sposób bezpośredni pod Burmistrza.
 
§ 15. 1. Przedmiotem planowania pracy w Urzędzie są ważniejsze problemy i zjawiska wymagające podjęcia działań przez Urząd.
2. Planowanie pracy w Urzędzie ma charakter zadaniowy i służy sprecyzowaniu zadań nałożonych na poszczególne referaty, oraz na wytyczaniu i koordynacji przedsięwzięć zmierzających do realizacji tych zadań.
3. Planowanie nie obejmuje zadań bieżących o charakterze rutynowym i powtarzalnym.
 
§ 16. 1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest:
1) zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez poszczególne Referaty oraz samodzielne stanowiska;
2) wykonywanie obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu.
2. Szczegółowe zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa Regulamin Pracy Urzędu (załącznik nr 2 do Regulaminu).
 
§ 17. 1. Referaty realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.
2. Referaty są zobowiązane do współdziałania z pozostałymi komórkami Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Gminy, w szczególności w zakresie wymiany informacji, wzajemnych konsultacji i wykonywania wspólnych zadań.
 
§ 18. 1. Czynności kancelaryjne w Urzędzie i obieg korespondencji reguluje instrukcja kancelaryjna.
2. Obieg korespondencji tajnej określają odrębne przepisy.
 
 
Rozdział 5
Zakres działania kierownictwa Urzędu, poszczególnych referatów oraz samodzielnych stanowisk pracy w Urzędzie
 
§ 19. Do zakresu zadań Burmistrza należy:
1) reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
2) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy;
3) reprezentowanie gminy podczas uroczystości państwowych i lokalnych;
4) podejmowanie czynności w Urzędzie z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności;
5) dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych bezpośrednio mu podległych urzędników samorządowych;
6) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych Gminy;
7) zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu, gminne jednostki organizacyjne i zakłady budżetowe oraz jednostki pomocnicze Gminy;
8) koordynowanie działalności i organizowanie współpracy komórek organizacyjnych Urzędu, gminnych jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych oraz jednostek pomocniczych Gminy;
9) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych; wnioski organów jednostek pomocniczych oraz skargi i wnioski obywateli;
10) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
11) upoważnianie Sekretarza lub pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
12) składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem;
13) nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej;
14) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.
 
§ 20. 1. Sekretarz kieruje Referatem organizacyjnym i spraw obywatelskich oraz podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza.
2. Sekretarz zapewnia warunki do efektywnego funkcjonowania, sprawnego działania i prawidłowego wykonywania zadań Urzędu poprzez:
1) opracowywanie projektów zmian Regulaminu;
2) opracowywanie projektów statutów Gminy, Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych;
3) opracowywanie projektów podziału Urzędu na referaty i stanowiska pracy;
4) opracowywanie zakresów czynności dla kierowników referatów i wspólnie z nimi dla poszczególnych stanowisk pracy;
5) przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu;
6) nadzór nad organizacją pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem dokumentów w Urzędzie;
7) rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi stanowiskami pracy w szczególności dotyczącymi podziału zadań;
8) nadzorowanie przestrzegania przez pracowników Urzędu dyscypliny pracy oraz przepisów o zabezpieczeniu tajemnicy państwowej i służbowej;
9) koordynowanie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym pracowników Urzędu; organizacją praktyk studenckich, stażu, prac interwencyjnych i publicznych w Urzędzie;
10) nadzór nad przestrzeganiem przepisów proceduralnych przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego, odpowiadania na skargi, interpelacje, wnioski i zapytania radnych;
11) nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza przez poszczególne Referaty i gminne jednostki organizacyjne, zapewnienie terminowego przygotowania materiałów na sesje Rady i posiedzenia Komisji Rady;
12) koordynowanie wykonywania zadań Rady i Burmistrza wynikających z aktów prawnych;
13) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych, dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych tych pracowników;
14) koordynację i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych;
15) nadzór nad gospodarowaniem mieniem Urzędu i środkami budżetowymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania;
16) organizowanie i koordynowanie spraw związanych z wyborami, spisami i referendum;
17) przyjmowanie ustnego oświadczenia woli spadkodawcy;
18) potwierdzanie wiarygodności złożonych podpisów;
19) pełnienie funkcji pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych;
20) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
 
§ 21. 1. Skarbnik jest głównym księgowym Gminy.
2. Do zadań Skarbnika należy:
1) kierowanie pracą Referatu finansowego;
2) dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych bezpośrednio mu podległych urzędników samorządowych;
3) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości;
4) opracowywanie projektu budżetu Gminy oraz projektów zmian w budżecie;
5) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Gminy;
6) przygotowywanie wstępnych projektów uchwał w zakresie spraw finansowych gminy;
7) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty;
8) informowanie Rady o odmowie złożenia kontrasygnaty względnie o sytuacji, która taką odmowę mogła spowodować;
9) prowadzenie gospodarki finansowej Urzędu zgodnie z obowiązującymi zasadami poprzez:
 a) dysponowanie środkami pieniężnymi zgodnie z zasadami wykonania budżetu,
 b) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
 c) prowadzenie centralnego rejestru umów,
 d) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
10) kierowanie sporządzaniem sprawozdawczości budżetowej;
11) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza.
 
§ 22. Do zadań kierownika Referatu Rozwoju gospodarczego należy:
1) kierowanie pracą Referatu Rozwoju gospodarczego;
2) przygotowywanie wstępnych projektów uchwał dotyczących planowania przestrzennego, ochrony środowiska, gospodarki nieruchomościami, inwestycji i rolnictwa;
3) nadzorowanie nad realizacją ustawy o zamówieniach publicznych;
4) dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych bezpośrednio mu podległych urzędników samorządowych;
5) wyszukiwanie informacji na temat pozyskiwania środków finansowych z zewnątrz na rozwój gospodarczy Gminy, opracowywanie wniosków i programów w celach pozyskiwania tych środków;
6) nadzorowanie procesu pozyskiwania funduszy z zewnątrz;
7) kontrolowanie przebiegu planowanych inwestycji.
 
§ 23. Do zadań Referatu organizacyjnego i spraw obywatelskich należy przede wszystkim:
1) prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych:
 a) rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
 b) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
 c) sporządzanie i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
 d) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
 e) przyjmowanie oświadczeń woli zawarcia związku małżeńskiego oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
 f) stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
 g) wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
 h) wydawanie decyzji o zmianie imion i nazwisk;
2) prowadzenie spraw z zakresu działalności gospodarczej:
 a) ewidencja działalności gospodarczej na terenie gminy,
 b) wydawanie zaświadczeń w sprawach prowadzonej przez podmioty działalności,
 c) nadzór nad działalnością placówek handlowych i gastronomicznych,
 d) współpraca z przedsiębiorcami,
 e) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
3) prowadzenie sprawy osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych:
 a) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
 b) nadzór nad procesem szkolenia i dokształcania pracowników,
 c) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
 d) ewidencjonowanie przydzielonych limitów kilometrów na używanie samochodu własnego w ramach delegacji służbowych,
 e) prowadzenie spraw urlopowych, sporządzanie projektów planów urlopów wypoczynkowych i nadzór nad ich wykorzystaniem,
 f) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
 g) ewidencja czasu pracy pracowników,
 h) prowadzenie dokumentacji związanej z badaniami profilaktycznymi pracowników,
 i) przygotowywanie materiałów związanych z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych,
 j) wydawanie legitymacji służbowych i ubezpieczeniowych,
 k) rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,
 l) kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych,
 m) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie zatrudniania osób bezrobotnych w ramach prac interwencyjnych i publicznych;
4) prowadzenie spraw administracyjno-kancelaryjnych:
 a) dostarczanie korespondencji przychodzącej do Urzędu, wynoszenie korespondencji wychodzącej z Urzędu,
 b) przyjmowanie i rozdzielanie korespondencji wewnątrz Urzędu oraz prowadzenie ewidencji korespondencji wpływającej i wychodzącej z Urzędu,
 c) prowadzenie ewidencji narad i spotkań Burmistrza i Sekretarza, przygotowywanie pomieszczeń i obsługa w tym protokołowanie,
 d) prowadzenie rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu,
 e) nadzór nad przygotowywaniem i przechowywaniem pieczęci urzędowych i pracowników,
 f) przyjmowanie interesantów oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem lub Sekretarzem bądź kierowanie ich do właściwych Referatów,
 g) współpraca z Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim, Starostwem Powiatowym, Powiatowym Urzędem Pracy, sądami oraz innymi jednostkami organizacyjnymi i instytucjami,
 h) prowadzenie spraw organizacyjnych Urzędu i jednostek organizacyjnych (statuty, regulaminy, porozumienia, upoważnienia itp.),
 i) zamawianie i kompletowanie aktów prawnych,
 j) rejestracja i ewidencja pism stanowiących tajemnicę państwową i służbową,
 k) prowadzenie spraw dot. wyborów do Sejmu, Senatu, Prezydenta, Rad, Sejmiku oraz referenda,
 l) prowadzenie książki kontroli Urzędu,
 m) sprawowanie obsługi biurowej i sekretarskiej kierownictwa Urzędu,
 n) sporządzanie testamentów;
5) prowadzenie spraw związanych z promocją gminy:
 a) gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących Gminę na zewnątrz,
 b) utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu,
 c) inicjowanie i współuczestnictwo w organizacji wystaw, targów, giełd, konferencji oraz innych imprez poświęconych promocji Gminy,
 d) organizowanie współpracy Gminy z zagranicą i innymi gminami w kraju,
 e) koordynowanie współdziałania ze stowarzyszeniami i instytucjami działającymi na terenie Gminy,
 f) opracowywanie materiałów informacyjnych i wydawnictwo BIULETYNU SAMORZĄDOWEGO,
 g) prowadzenie kroniki Miasta i Gminy Lwówek,
 h) współpraca z informatykiem przy opracowywaniu i aktualizacji informacji elektronicznej na stronach internetowych Urzędu;
6) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodów osobistych:
 a) prowadzenie ewidencji ludności, rejestru wyborców i sporządzanie spisu wyborców,
 b) prowadzenie spraw meldunkowych,
 c) wydawanie, prowadzenie rejestru, komisyjne kasowanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
 d) wydawanie zaświadczeń o zgłoszeniu utraty dokumentu tożsamości;
7) prowadzenie ewidencji i wydawanie decyzji w zakresie zbiórek publicznych;
8) prowadzenie archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, współpraca z Archiwum Państwowym w Poznaniu;
9) prowadzenie spraw dotyczących wojskowości, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego:
 a) współdziałanie z organami wojskowymi oraz Wojewódzkim Inspektorem Obrony Cywilnej i Starostwem Powiatowym,
 b) opracowywanie i aktualizowanie planów obronnych, tworzenie warunków organizacyjnych i technicznych do prawidłowego wykonania zadań obronnych, realizacja zadań obronnych wynikających z przepisów prawa, prowadzenie akcji kurierskiej,
 c) tworzenie warunków do wykonywania przez Burmistrza funkcji szefa Obrony Cywilnej Gminy, organizacja szkoleń i ćwiczeń formacji OC i mieszkańców w zakresie powszechnej samoobrony,
 d) opracowywanie i aktualizowanie planów reagowania kryzysowego,
 e) przeprowadzanie rejestracji i udział w poborze obywateli,
 f) prowadzenie spraw związanych z ochroną tajemnicy państwowej,
 g) koordynowanie działań związanych z świadczeniami osobistymi i rzeczowymi;
10) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem ładu i porządku publicznego na terenie Gminy:
 a) współpraca w zakresie bezpieczeństwa publicznego z Policją, Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, szkołami, Strażą Pożarną itp.,
 b) wydawanie zezwoleń na zgromadzenia i zabawy publiczne,
 c) nadzór nad targami i targowiskami,
 d) prowadzenie spraw dotyczących telefonizacji,
 e) ustalanie nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości,
 f) nadzór nad oświetleniem drogowym,
 g) utrzymanie bieżące dróg na terenie Gminy,
 h) nadzór nad prawidłowością oznakowania poziomego i pionowego dróg,
 i) prowadzenie spraw związanych z komunikacją zbiorową,
 j) nadzór nad środkami transportu należącymi do Urzędu,
 k) nadzór nad cmentarzami i miejscami pamięci narodowej;
11) prowadzenie spraw w zakresie obiegu informacji niejawnej;
12) prowadzenie spraw w zakresie ochrony przeciwpożarowej:
 a) zabezpieczenie logistyczne i materiałowo-techniczne jednostek OSP,
 b) nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem powierzonego sprzętu i mienia;
13) współdziałanie z organizacjami kombatanckimi;
14) prowadzenie spraw w zakresie współpracy z samorządem wiejskim;
15) prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego samorządowe placówki oświatowe:
 a) organizowanie dowozu dzieci do placówek oświatowych,
 b) kształtowania sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum,
 c) wstępnej oceny arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum, przedkładanie wniosków z tej oceny Burmistrzowi,
 d) zapewniania dzieciom do lat 6 rocznego przygotowania przedszkolnego,
 e) organizowanie i prowadzenie spraw proceduralnych związanych z awansem nauczycieli,
 f) prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowisk kierowniczych w placówkach oświatowych i odwoływaniem z tych stanowisk,
 g) współpraca z dyrektorami gminnych placówek oświatowych,
 h) opracowywanie regulaminu wynagrodzenia nauczycieli i regulaminu przyznawania i wypłacania nauczycielom dodatku mieszkaniowego i wiejskiego,
 i) współpraca ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli,
 j) prowadzenie pomocy stypendialnej dla dzieci i młodzieży, zamieszkałych na terenie Gminy,
 k) współpraca z Referatem Finansowym - stanowiskami ds. księgowości w oświacie;
16) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem obsługi administracyjno-kancelaryjnej Rady i jej Komisji:
 a) przekazywania radnym projektów uchwał,
 b) kompletowania materiałów na sesje i posiedzenia Komisji,
 c) protokołowania sesji Rady Miejskiej i posiedzeń Komisji Rady,
 d) przygotowania sali posiedzeń na sesje Rady Miejskiej, posiedzenia komisji Rady, narady, szkolenia itp.,
 e) przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej Komisji oraz poszczególnych radnych,
 f) prowadzenie zbiorów przepisów prawa miejscowego,
 g) prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych, nadzór nad realizacją wniosków i udzielaniem odpowiedzi na interpelacje,
 h) prowadzenie spraw dotyczących współpracy z Sejmikiem Wojewódzkim oraz Radą Powiatu i innych gmin,
 i) przekazywanie uchwał Rady do publikacji;
17) prowadzenie spraw związanych z obsługą technologii informacyjnej i komunikacyjnej w Urzędzie:
 a) utrzymywanie w sprawności technicznej sieci i sprzętu komputerowego w Urzędzie,
 b) doradztwo eksploatacyjne,
 c) archiwizowanie danych, uaktualnianie i ewidencjonowanie oprogramowania,
 d) prowadzenie strony internetowej Urzędu,
 e) nadzór nad funkcjonowaniem e-Urzędu,
 f) pełnienie roli i zadań administratora bezpieczeństwa informacji;
18) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem budynku Urzędu i terenów wokół niego w należytym porządku i stanie technicznym.
 
§ 24. Do zadań Referatu finansowego należy:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza;
2) analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami;
3) prowadzenie ewidencji księgowej materiałów i środków trwałych w tym przeprowadzanie inwentaryzacji mienia Urzędu, gminnych jednostek organizacyjnych, zakładów budżetowych i jednostek pomocniczych;
4) zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Gminy;
5) rozliczanie opłaty targowej, opłaty za przedszkole, przyjmowanie i rozliczanie rachunków gotówkowych;
6) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy;
7) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości;
8) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych;
9) prowadzenie ksiąg rachunkowych;
10) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego;
11) przygotowywanie sprawozdań finansowych;
12) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
13) opracowywanie programów gospodarczych z innymi referatami oraz prognoz finansowych dla Gminy;
14) prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych;
15) sporządzanie umów na realizację zadań zleconych;
16) współdziałanie z organami finansowymi i bankowymi;
17) prowadzenie spraw podatków, opłat i innych wpływów Gminy (wymiar, egzekucja, stosowanie ulg i inne), w szczególności:
 a) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
 b) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
 c) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
 d) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
 e) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
 f) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
 g) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
 h) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, zaleganiu bądź nie zaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych;
18) sprawowanie nadzoru nad działalnością placówek oświatowych w zakresie spraw finansowych obejmujących w szczególności prawidłowość dysponowania przyznanymi placówkom środkami budżetowymi oraz gospodarowania mieniem;
19) współdziałanie z Regionalną Izbą Obrachunkową, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Izbą Skarbową, Urzędami Skarbowymi i innymi organami kontroli;
20) kontrola prawidłowości wydatkowania i rozliczanie środków finansowych przeznaczonych na działalność organizacji pozarządowych;
21) przyjmowanie wpłat od interesantów z tytułu opłaty skarbowej, podatków i innych opłat i wpłat gotówkowych;
22) udzielanie informacji o merytorycznej właściwości poszczególnych komórek organizacyjnych oraz zakresie i trybie załatwiania spraw;
23) udostępnianie odpowiednich druków i wzorów formularzy oraz ewentualna pomoc przy ich wypełnianiu;
24) udzielanie informacji o trybie, procedurach i przebiegu rozpatrywania spraw;
25) wydawanie dokumentów, których termin odbioru uzgodniono wcześniej z interesantem i pracownikiem odpowiedzialnym za załatwienie danej sprawy;
26) obsługa kserokopiarki;
27) udzielanie informacji o urzędach administracji publicznej oraz organizacjach pozarządowych.
 
§ 25. Do zakresu działania Referatu gospodarczego należy przede wszystkim:
1) prowadzenie spraw w zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych:
 a) gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie pozostałym komórkom organizacyjnym informacji na temat możliwości pozyskiwania środków finansowych,
 b) nadzór nad przygotowywaniem wniosków aplikacyjnych,
 c) nawiązywanie kontaktów i współpracy z fundacjami, instytucjami, agendami rządowymi wspierającymi działania w zakresie rozwoju regionalnego, infrastruktury i przedsiębiorczości;
2) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją zadań inwestycyjnych na terenie Gminy:
 a) kreowanie rozwoju Gminy poprzez opracowywanie programów rozwoju Gminy opartych na planowanych inwestycjach i remontach,
 b) analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Gminy i gmin sąsiednich,
 c) organizowanie i nadzór nad wykonywaniem robót w ramach prowadzonych remontów i inwestycji, odbiór inwestycji od wykonawcy robót,
 d) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
 e) zapewnienie wykonawstwa, ustalania lokalizacji, uzyskania pozwolenia na budowę,
 f) prowadzenie rejestrów wydawanych decyzji i zezwoleń,
 g) analizowanie zgodności decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydanych przez inne organy administracji publicznej z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu,
 h) współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie prowadzonych spraw w tym z nadzorem budowlanym;
3) prowadzenie ewidencji obiektów zabytkowych na terenie Gminy, nadzór nad tymi obiektami przy współpracy z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków;
4) prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy Prawo zamówień publicznych:
 a) przygotowywanie niezbędnej dokumentacji związanej z udzielaniem zamówienia publicznego, organizowanie przetargów, przygotowywanie sprawozdań o przebiegu procesu udzielania zamówień publicznych w Gminie,
 b) prowadzenie ewidencji zamówień publicznych, a w szczególności gromadzenie informacji o planach zamówień publicznych w Gminie, zawartych umowach,
 c) współpraca z innymi instytucjami w sprawach związanych z zamówieniami publicznymi;
5) prowadzenie spraw związanych z rolnictwem i leśnictwem, w szczególności związanych z:
 a) łowiectwem,
 b) nasiennictwem,
 c) zwalczaniem zaraźliwych chorób roślinnych i zwierzęcych, szkodników i chwastów,
 d) koordynacją w zakresie szczepień obowiązkowych, utylizacji, chorób oraz nadzoru wykonywanych odpowiednio czynności zapobiegawczych,
 e) koordynacją obrotu materiału hodowlanego zwierząt i zapewnienie właściwej organizacji kontrolowanego rozrodu i oceny użytkowości,
 f) wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
 g) nakazywaniem posiadaczom gruntu rolnego zniszczenia zasiewów, upraw lub nasadzeń o nieodpowiedniej zdrowotności,
 h) prowadzenie nadzoru nad uprawą maku i konopi, wydawanie zezwoleń i kontrola;
6) prowadzenie spraw z zakresu planowania przestrzennego:
 a) przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
 b) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
 c) wprowadzanie zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
 d) przechowywanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Lwówek oraz wydawanie odpisów i wyrysów z niego,
 e) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
 f) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
 g) dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
 h) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
7) prowadzenie spraw z zakresu kształtowania i ochrony środowiska:
 a) ochrona gruntów rolnych i leśnych,
 b) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia,
 c) opiniowanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
 d) przygotowywanie dokumentacji i projektów uchwał w sprawach tworzenia różnych form ochrony przyrody,
 e) przygotowywanie opinii i zezwoleń w sprawie badań geologicznych oraz w zakresie wydobywania złóż i kopalin,
 f) współdziałanie z organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie ochrony środowiska;
8) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami:
 a) nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
 b) komunalizację nieruchomości,
 c) prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
 d) tworzenia zasobu gruntów i gospodarowanie nimi,
 e) administrowanie nieruchomościami gminnymi, ustalanie wartości nieruchomości oraz wysokości opłat za korzystanie z nich,
 f) wydawanie decyzji zatwierdzającej projekty podziału nieruchomości,
 g) ustalanie i naliczanie opłat adiacenckich,
 h) organizowanie przetargów na zbywanie nieruchomości gminnych,
 i) sprzedaż komunalnych lokali mieszkaniowych i gospodarczych,
 j) wydawanie koncesji, nadzór nad eksploatacją terenów górniczych.
 
§ 26. 1. Do zadań Radcy prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu i Gminy:
1) udzielanie opinii i porad oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa;
2) opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów aktów prawa miejscowego, porozumień i innych dokumentów, w których stroną są organy Gminy;
3) opiniowanie rozstrzygnięć w sprawach kompetencyjnych;
4) sprawowanie doradztwa prawnego na rzecz poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu oraz jednostek organizacyjnych Gminy;
5) sprawowanie zastępstwa procesowego i nadzorowanie spraw prowadzonych przed sądami powszechnymi, komisjami arbitrażowymi, sądem pracy i sądem administracyjnym;
6) wydawanie opinii prawnych;
7) udział w prowadzonych rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku cywilno-prawnego, w tym zwłaszcza umów długoterminowych, nietypowych oraz innych o istotnym znaczeniu gospodarczym i społecznym.
2. Obsługa prawna Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy będzie świadczona w formie umów – zleceń i umów o dzieło.
 
§ 27. 1. Szczegółowe wykazy obowiązków i odpowiedzialności poszczególnych pracowników Urzędu zostały umieszczone w odpowiednich zakresach czynności - kartach stanowisk pracy.
2. Dopuszcza się możliwość przydzielenia pracy wykraczającej poza zakres czynności pracownika, jeżeli zadanie to wynika z kompetencji i zadań gminy.
3. W przypadku trwałych zmian zakresu, charakteru i treści czynności oraz sposobu ich realizacji dokonuje się odpowiednich zmian w zakresie czynności pracowników.
4. Sprawy porządkowe, dyscyplinę pracy, czas pracy a także postępowanie w sprawach osobowych określa Regulamin Pracy Urzędu stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
 
 
Rozdział 6
Postanowienia końcowe
 
§ 28. Burmistrz w drodze Zarządzenia wewnętrznego określa zakres upoważnień do podpisywania pism i decyzji w jego imieniu.
 
§ 29. Załączniki nr 1 i 2 do Regulaminu stanowią jego integralną część.
 
§ 30. Zmiany Regulaminu następują w trybie wymaganym dla jego wprowadzenia.
 
§ 31. 1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 r.
2. Z dniem wejścia w życie Regulaminu traci moc obowiązującą dotychczasowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy Lwówek uchwalony przez Burmistrza zarządzeniem nr 25/2005 Burmistrza Miasta i Gminy Lwówek z dnia 28 grudnia 2005 r.
« powrót do poprzedniej strony