Burmistrz
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2005-03-15 09:03:02 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Do zakresu zadań Burmistrza należy:
1) reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
2) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy;
3) reprezentowanie gminy podczas uroczystości państwowych i lokalnych;
4) podejmowanie czynności w Urzędzie z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności;
5) dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych bezpośrednio mu podległych urzędników samorządowych;
6) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych Gminy;
7) zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu, gminne jednostki organizacyjne i zakłady budżetowe oraz jednostki pomocnicze Gminy;
8) koordynowanie działalności i organizowanie współpracy komórek organizacyjnych Urzędu, gminnych jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych oraz jednostek pomocniczych Gminy;
9) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych; wnioski organów jednostek pomocniczych oraz skargi i wnioski obywateli;
10) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
11) upoważnianie Zastępcy Burmistrza, Sekretarza lub pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
12) składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem;
13) nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej;
14) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.