ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gminy Lwówek
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXVI / 189 / 2005Drukuj informacjęAkt prawny: XXVI / 189 / 2005

Szczegóły informacji

XXVI / 189 / 2005

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: I/2007

Kadencja: I kadencja

Data wejścia w życie: Wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogło

Data podjęcia/podpisania: 2005-03-30

Tytuł aktu:

w sprawie : ustalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Lwówek.

Treść:

Na podstawie art.7 ust.1, pkt 3, art. 40 ust.1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ze zm), oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz.U. z 1996r. nr 132, poz.622 ze zm) Rada Miejska w Lwówku po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowym Tomyślu , uchwala co następuje:

§1
Rozdział I
Przepisy ogólne
Niniejsza uchwała określa:
1) wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości,
2) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych
3) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego
4) rodzaje urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, a także wymagań dotyczących ich rozmieszczenia oraz utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym
5) częstotliwość, i sposób pozbywania się odpadów komunalnych lub nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego,
6) obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku,
7) wymagania utrzymania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach
8) wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.
§2
 
1.Ilekroć w dalszej części uchwały jest mowa o :
1) ustawie- należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 1996r. Nr 132, poz. 622),
2) właścicielach nieruchomości- rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością,
3) odpadach komunalnych- rozumie się przez to odpady powstające w gospodarstwach domowych, a także odpady nie zawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych
4) gospodarowaniu odpadami –rozumie się przez to zbieranie transport, odzysk i unieszkodliwianie odpadów, w tym również nadzór nad takimi działaniami oraz nad miejscami unieszkodliwiania odpadów
5) magazynowaniu odpadów – rozumie się przez to czasowe przetrzymywanie lub gromadzenie odpadów przed ich transportem, odzyskiem lub unieszkodliwianiem.
6) stacjach zlewnych- rozumie się przez to instalacje i urządzenia zlokalizowane przy kolektorach sieci kanalizacyjnej lub przy oczyszczalniach ścieków służące do przyjmowania nieczystości ciekłych dowożonych pojazdami asenizacyjnymi z miejsc gromadzenia,
7) zbiornikach bezodpływowych-rozumie się przez to instalacje i urządzenia przeznaczone do gromadzenia nieczystości ciekłych w miejscu ich powstawania
8) podmiotach uprawnionych - należy przez to rozumieć gminne jednostki organizacyjne oraz podmioty, które legitymują się ważnym zezwoleniem na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych lub ich części
9) zwierzętach domowych - należy przez to rozumieć w szczególności: psy, koty, ptaki egzotyczne, chomiki, świnki morskie, ryby akwariowe oraz inne zwierzęta uznane za nadające się do trzymania w mieszkaniach w celach nie hodowlanych,
10) zwierzętach gospodarskich - należy przez to rozumieć w szczególności: świnie, owce, kozy, ko ną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. O własności lokali (tekst jednolity Dz. U.z 2000 r nr 80 poz. 903) lub właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został ustanowiony.
 
§3
 
Gmina Lwówek tworzy odpowiednie warunki do utrzymania czystości i porządku poprzez:
1) tworzenie polityki ekologicznej i współdziałanie w tym zakresie z sąsiednimi gminami,
2) propagowanie działań mieszkańców gminy na rzecz ekologii oraz w dziedzinie utrzymania czystości i porządku
3) utrzymanie i modernizację istniejącej oczyszczalni ścieków oraz w miarę potrzeby budowę i utrzymanie lokalnych oczyszczalni ścieków w sołectwach,
4) utrzymanie szaletów publicznych,
5) wydawanie podmiotom gospodarczym zezwoleń na działalność usługową w zakresie utrzymania czystości i porządku,
6) bieżącą kontrolę realizacji przepisów ustawy oraz niniejszej uchwały,
7) kierowanie do Sądu Rejonowego na podstawie odrębnych przepisów prawa wniosków o ukaranie w stosunku do osób winnych zaniedbać lub też uchylających się od obowiązków w zakresie utrzymania porządku i czystości, określonych w ustawie lub niniejszej uchwale,
8) tworzenie warunków do selektywnej zbiorki, segregacji i składowania odpadów komunalnych oraz współdziałają z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w zakresie gospodarowania tego rodzaju odpadami
9) znakują obszary dotknięte lub zagrożone chorobą zakaźną zwierząt
10) zapobiegają zanieczyszczeniu ulic, placów i terenów otwartych, w szczególności poprzez zbieranie i pozbywanie się błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości oraz odpadów zgromadzonych w przeznaczonych do tego celu urządzeniach ustawionych na chodnikach
11) określają wymagania wobec osób utrzymujących zwierzęta domowe
w zakresie bezpieczeństwa i czystości w miejscach publicznych

Rozdział II
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości
 
§4

1.Właściciele nieruchomości są zobowiązani do:
1) wyposażenia nieruchomości w urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych oraz do utrzymania tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,
2) przyłączenia nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej lub w przypadku gdy brak sieci wyposażanie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy na nieczystości płynne lub w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych spełniającą wymagania określone w odrębnych przepisach
3) zbieranie powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych w urządzeniach o których mowa w pkt 1 i usuwanie ich wyłącznie za pośrednictwem podmiotów uprawnionych, o których mowa w §2 , ust.1 pkt. 6 niniejszej uchwały, na podstawie umowy zawartej z takim podmiotem.
2.Jeżeli na nieruchomości prowadzone są roboty budowlane w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U.2003 Nr207, poz.2016), utrzymanie czystości i porządku na terenie budowy w zakresie określonym w ust.1 należy do kierownika budowy.
3.Na żądanie Burmistrza Miasta i Gminy Lwówek lub osób albo służb przez niego upoważnionych, właściciel nieruchomości lub osoba, o której mowa w ust..2 zobowiązana jest okazać umowę zawartą z podmiotem uprawnionym na usunięcie i unieszkodliwienie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości oraz dowód płacenia temu podmiotowi wynagrodzenia za tego rodzaju usługi.
4.Właściciele nieruchomości obowiązani są do egzekwowania postanowień niniejszej uchwały od każdej osoby znajdującej się na terenie ich nieruchomości oraz od podmiotów gospodarczych i innych instytucji mających siedziby bądź miejsce prowadzenia działalności na terenie tych nieruchomości. Właściciele w oparciu o zawarte umowy powinni zapewnić tym osobom lub podmiotom możliwość usuwania odpadów komunalnych pochodzących od tych osób lub podmiotów.
 
§5
 
1.Właściciele nieruchomości zobowiązani są do:
1) sprzątania terenu nieruchomości i pomieszczeń przeznaczonych do wspólnego
użytku mieszkańców z zanieczyszczeń i odpadów komunalnych,
2) utrzymania estetycznego wyglądu budynków i ich otoczenia, a w miarę możliwości do upiększania ich zielenią i kwiatami,
3) zamiatania terenów utwardzonych, aby nie dopuścić do zalegania na nich zanieczyszczeń,
4) w budynkach wielolokalowych winny znajdować się tablice zawierające dane:
- adres właściciela lub zarządcy nieruchomości oraz regulamin porządku domowego w razie jego ustanowienia,
- numery telefonów pogotowia ratunkowego, energetycznego, wodociągowego i gazowego oraz policji, straży pożarnej, straży miejskiej,
2. Nieruchomości zabudowane powinny być oznaczone w sposób trwały i widoczny od strony ulicy, numerami porządkowymi, widocznymi również w porze nocnej.
Rozdział III
Rodzaje urządzeń przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych a także zasady ich rozmieszczania.
 
§6
 
1.Zobowiązuję się właścicieli nieruchomości do używania w celu gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości typowych zamkniętych i szczelnych pojemników i/lub kontenerów o pojemności co najmniej 110 l oraz worków przeznaczonych do segregacji odpadów odpowiednio oznaczonych i dostarczonych przez podmioty uprawnione, których liczba będzie zależała od wyznaczonych asortymentów odpadów jakie zamierza się selektywnie pozyskiwać
2.Właściciel nieruchomości zobowiązany jest ustawić co najmniej jeden typowy pojemnik dla jednego gospodarstwa domowego
3. Dla budynków wielolokalowych ustala się co najmniej jeden pojemnik na jeden lokal mieszkalny oraz dodatkowo jeden pojemnik na jeden budynek lub alternatywnie kontenery o pojemności określanej ilością koniecznych do ustawienia pojemników typowych wymienionych w ust. 1
4.Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymania pojemników w należytym stanie technicznym i należytej czystości. Pojemniki winny być przez właściciela nieruchomości okresowo dezynfekowane. Jeżeli na terenie nieruchomości powstają odpady inne niż komunalne, to muszą być gromadzone w sposób wyodrębniony od odpadów komunalnych zgodnie z odrębnymi przepisami
5.Pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych winny być ustawione w wydzielonych, odpowiednio oznaczonych miejscach ich lokalizacja powinna odpowiadać wymaganiom Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
 
§7
 
1.Na nieruchomości, która nie została przyłączona do kanalizacji sanitarnej, właściciel nieruchomości jest zobowiązany do wyposażenia jej w szczelne zbiorniki bezodpływowe oraz do ich opróżniania i dezynfekowania w miarę potrzeby
2.Pojemność szamba winna uwzględniać normatywne ilości odpadów ciekłych na jednego mieszkańca, zgodnie z odrębnymi przepisami.
 
§8
 
1.Na drogach publicznych, chodnikach, placach, skwerach, przystankach autobusowych, postojach taksówek, a także w parkach i zieleńcach, odpady komunalne gromadzone są w koszach ulicznych ustawionych w miejscach i ilości pozwalającej na swobodne korzystanie z nich przez przechodniów.
2.Organizatorzy imprez masowych zobowiązani są do zapewnienia odpowiedniej liczby:
- szaletów
- pojemników lub koszy ulicznych do gromadzenia odpadów.
 
Rozdział IV
Zasady, sposób i częstotliwość usuwania odpadów komunalnych z nieruchomości oraz z innych terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
 
§9
 
1.Ustala się częstotliwość opróżniania pojemników z odpadów komunalnych stałych nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc, zachowując podstawowe przepisy higieniczno-sanitarne i ochrony środowiska.
2. Opróżnianie zbiorników bezodpływowych następować powinno z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia przelewania zawartości na powierzchnię terenu, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał
3. Zabrania się wprowadzania ścieków do gruntu, rowów, cieków wodnych itp
 
§10
 
1. Odpady komunalne stałe należy usuwać wyłącznie za pośrednictwem uprawnionych podmiotów na podstawie zawartych umów. Uprawnione podmioty transportują odpady komunalne oraz ciekłe wyłącznie do wyznaczonych punktów
2. Uprawnione podmioty do wywozu odpadów komunalnych stałych muszą używać samochodów specjalistycznych a do wywozu odpadów komunalnych ciekłych -samochodów asenizacyjnych. Wymienione pojazdy powinny być utrzymane w należytej czystości i codziennie powinny być poddawane dezynfekcji.
 
§11

Organizatorzy imprez masowych za pośrednictwem podmiotów uprawnionych zobowiązani są do niezwłocznego usuwania odpadów komunalnych.
Zobowiązuje się organizatorów imprez masowych do doprowadzenia terenu do pierwotnego stanu po zakończeniu imprezy
 
Rozdział V
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe
 
§12

1.Osoby utrzymujące psy, koty i inne zwierzęta są zobowiązane do zachowania środków ostrożności zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku i ponoszą pełną odpowiedzialność za zachowanie zwierząt, które utrzymują.

2.Do obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe należy w szczególności :
1) prowadzenie ich na uwięzi; w miejscach publicznych zwierzęta powinny być tak zabezpieczone, aby nie kąsały, drapały lub brudziły,
2) stały i skuteczny dozór nad zwierzętami,
3) nie wprowadzanie zwierząt do obiektów użyteczności publicznej i obsługi ludności,
4) nie wprowadzanie zwierząt na tereny placów gier i zabaw, piaskownic dla dzieci,
5) natychmiastowe usuwanie zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych, elewacji budynków oraz obiektach i innych terenach przeznaczonych do wspólnego użytku,
6) nie dopuszczanie do zakłócenia ciszy i spokoju przez zwierzęta domowe,
7) przestrzeganie innych obowiązków określonych w przepisach szczególnych, np. Opłacenie podatków od psów, obowiązkowe szczepienia psów przeciw wściekliźnie itp.
3.Postanowienia ust. 1 i 2 dotyczą także zwierząt nieudomowionych oraz innych, trzymanych w charakterze zwierząt domowych.
 
§13

1.Na terenie gminy Lwówek wprowadza się obowiązek ewidencji wszystkich psów. Ewidencję prowadzi Urząd Miasta i Gminy. Rejestracji podlegają również psy, za
które podatek nie jest uiszczony z powodu zezwoleń ustawowych lub innych przepisów.
2.Właściciele psów zobowiązani są w terminie 14 dni od dnia wejścia w posiadanie psa do dokonania rejestracji psa w Urzędzie Miasta i Gminy lub u sołtysa danej wsi.
3.Obowiązek o którym mowa w pkt 1 i 2 niniejszego paragrafu nie dotyczy szczeniąt w wieku do 12 miesięcy.
4. Właściciele psów zobowiązani są do trwałego umocowania na obroży psa znaczka ewidencyjnego wydanego przez Urząd po dokonaniu rejestracji psa oraz okazanie na każde żądanie osób upoważnionych do kontroli, zaświadczenia o przeprowadzonym szczepieniu i dowodu wpłaty podatku od psa.
5. Psy powinny mieć stworzone przez właścicieli takie warunki by nie mogły samodzielnie wydostawać się na zewnątrz nieruchomości oraz nie zagrażały osobom trzecim. Dotyczy to zwłaszcza właścicieli posesji przylegających do chodników i innych miejsc uczęszczanych przez pieszych, przy których opłotowanie nie stwarza dostatecznej ochrony, a także właścicieli psów pilnujących terenu.
6. Posesje gdzie przebywają psy ras mogących stworzyć zagrożenie lub psy agresywne, powinny być opatrzone estetyczną i czytelną tabliczką z informacją „uwaga pies”
 
§14
 
1. Psy należy prowadzić na smyczy. W przypadku psów, co do których istnieje uzasadniona obawa, że mogą zachowywać się agresywnie powinny one mieć założony na pysku kaganiec, we wszystkich miejscach publicznych.
2. Zabrania się wprowadzania psów do sklepów, lokali gastronomicznych i innych obiektów użyteczności publicznej. Powyższy zakaz nie dotyczy osób niewidomych korzystających z psa przewodnika.
3. Zabrania się wprowadzania i wypuszczania psów na terenach trawników, obiektów sportowych, ogródków jordanowskich, boiskach szkolnych w celu ochrony tych miejsc przed zanieczyszczeniem, a tym samym uniknięciem zagrożeń epidemiologicznych dla ludzi.
4.Zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone jedynie w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi, gdy właściciel psa ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.
5.Właściciel psa jest zobowiązany do usuwania zanieczyszczeń spowodowanych przez psa w miejscach publicznych i terenach wspólnego użytkowania.
6.Właściciel psa jest zobowiązany do dbania o zachowanie ciszy nocnej.
7.Kontrolę realizacji przepisów niniejszej uchwały, wykonują organy do tego upoważnione.
8.Ustala się termin 30 dni od wejścia w życie niniejszej uchwały na przygotowanie się właścicieli psów do wykonania jej przepisów.

§15

1.Psy przebywające w miejscach publicznych bez opieki będą chwytane i przechowywane w miejscu odosobnienia przez podmiot uprawniony.
1) Psy, o których mowa w ust.1 poddane będą obserwacji w celu ustalenia ich stanu zdrowia, w szczególności zaś pod kątem możliwości zarażenia wścieklizną lub innymi chorobami oraz istnienia z ich strony zagrożenia dla otoczenia.
2) W przypadku ustalenia właścicieli lub dotychczasowych posiadaczy psów, o których mowa w ust.1, osoby te zobowiązane będą do zwrotu udokumentowanych kosztów schwytania i przechowywania zwierzęcia oraz ich badania i leczenia.
2.Sposób dalszego postępowania z psami chorymi uzależniony będzie od opinii lekarza weterynarii.

3.Psy uznane przez lekarza weterynarii za zdrowe, których właściciele lub dotychczasowi posiadacze nie odbiorą z miejsca odosobnienia oddawane będą do rąk osób gwarantujących sprawowanie nad nimi właściwej opieki.
 
Rozdział VI
Zasady utrzymania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§16

1.Na obszarze Lwówka dopuszcza się pod warunkiem nie uciążliwości, utrzymywanie zwierząt gospodarskich na potrzeby własne mieszkańców poza gospodarstwami rolnymi z wyjątkiem nieruchomości o zabudowie wielorodzinnej oraz zabudowie zwartej
2.Na terenie miasta Lwówka, nie zezwala się na budowę budynków inwentarskich, jak również na adaptację innych budynków na takie cele.
3.Pszczoły winny być trzymane w ulach ustawionych w taki sposób aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie zakłócały korzystania z nieruchomości bezpośrednio
sąsiadujących.
4.Zasady utrzymania zwierząt gospodarskich na terenach pracowniczych ogródkówdziałkowych określają regulaminy obowiązujące na tych terenach.

§17

Wprowadza się obowiązek zgłaszania padłych zwierząt do zakładów utylizujących padlinę.
 

Rozdział VII
Zasady wyznaczania obszarów powszechnej deratyzacji oraz terminy ich przeprowadzania.

§18

Burmistrz Miasta i Gminy w Lwówku, w porozumieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym zarządzać będzie w miarę potrzeby, jednak nie rzadziej niż raz w roku deratyzację obszaru miasta i gminy lub części tego obszaru, podając w obwieszczeniach: obszar deratyzacji, termin jej przeprowadzenia oraz obowiązki właścicieli nieruchomości i mieszkańców.
 
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe

§19

1.Utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych należy do zarządów tych dróg.
2.Właściciel zobowiązany jest do oczyszczania ze śniegu i lodu oraz usuwania błota i innych zanieczyszczeń z chodników lub terenów położonych wzdłuż krawężnika od strony jezdni, celem zapewnienia odpływu wód opadowych. Zabrania się zamiatania piasku i innych zanieczyszczeń oraz śniegu i lodu na ulicę lub jezdnię.

§20

1. Zobowiązuje się Burmistrza Miasta i Gminy Lwówek do:
1)organizowania raz do roku, w terminach podanych w obwieszczeniach, wywozu z terenu miasta oraz z terenu poszczególnych sołectw dużych gabarytowo odpadów komunalnych takich jak: stare meble, wózki, zużyty sprzęt gospodarstwa domowego, deski, materace, części lub wraki pojazdów itp.
2)stałego nadzorowania działalności podmiotów uprawnionych do świadczenia usług polegających na usuwaniu, wykorzystywaniu i unieszkodliwianiu odpadów komunalnych,
3)przedstawienie, po roku od wejścia w życie niniejszej uchwały, sprawozdania z jej realizacji, zawierającego ocenę jej funkcjonowania, kierunki postulowanych zmian, a także stan porządku i czystości na terenie miasta i gminy.

§21

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Lwówek.
 
§22
 
Traci moc uchwała nr XVIII/114/04 Rady Miejskiej w Lwówku z dnia 13 maja 2004r. w sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Lwówek.

§ 23
 
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego oraz poprzez rozplakatowanie jej treści w miejscach publicznych na terenie miasta i gminy, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy oraz w lokalnej prasie i wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia.
 

 
U Z A S A D N I E N I E
Do uchwały nr XXVI/189/05
Rady Miejskiej w Lwówku
z dnia 30 marca 2005r.
 
W dniu 13 maja 2004 roku został przyjęty przez Radę Miejską w Lwówku regulamin określający szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Lwówek.
Regulamin ten przyjęto uchwałą nr XVIII/114/04 i stanowił on jej załącznik.
W takiej formie uchwała została przekazana do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego Wydział Nadzoru i Kontroli i następnie opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Wlkp nr 106 poz.2127 z dnia 8 lipca 2004r.
W dniu 21 stycznia 2005r. pismem nr II Pa4/05 Prokuratura Okręgowa w Poznaniu wniosła o uchylenie w/w uchwały z powodu jej niezgodności z art.4 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz.U.z 1996r. Nr 132, poz.622 ze zmianami) oraz przepisami § 29 w związku z § 143 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002r. w sprawie Zasad techniki prawodawczej (Dz.U. z 2002r. nr 100, poz. 908) z których to unormowań wynika, że akt prawa miejscowego nie może być uchwalony jako załącznik do uchwały , a ma stanowić sam w sobie uchwałę.
W uzasadnieniu Prokuratura powołała się na stanowisko jakie w podobnej sprawie zajął Naczelny Sąd Administracyjny we Wrocławiu w dniu 14.11.2003r.
(IIS.A./Wr 1389/03) i podzielając jego pogląd stwierdziła , że normy prawa powszechnie obowiązującego nie mogą być ustanawiane w formie załącznika do uchwały.
W związku z powyższym Rada Miejska w Lwówku przyjmuje niniejszą uchwałę jednocześnie uchylając uchwałę nr XVIII/114/04 z dnia 13.05.2004r.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto i Gmina Lwówek
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Robert Pędziwiatr
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2006-01-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Robert Pędziwiatr
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2006-01-03 08:39:44
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2006-01-03 09:34:20
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2006-01-03 08:39:44
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4083 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony